středa 29. srpna 2012

První den v Japonsku

Zdravím všechny a posílám pozdravvy z Japonska. Už se nějaký třetí den snažím dokopat k tomu napsat své první dojmy z Japonska hned po příjezdu, ale nějak to prostě nejde. Takže nejspíš shrnu jen pár věcí, které mě zaujaly.



První věc, která mě na letišti dostala (kromě extrémně dlouhé fronty na imigračním) bylo obrovské teplo a vlhkost venku. Když člověk vyleze z klimatizovaného prostoru, je to vážně obrovský šok. Ale dá se na to zvyknout :D


V Tokyu jsem popravdě strávil dohromady asi 10 hodin, ale i tak to stálo za to. Docela pěkné, jen mega přelidněné. Jediné mé postřehy jsou z parku ve čtvrti Čijoda a z pár podniů v okolí Tokyo Station.
Park byl nádherný, pěkné upravený, a hlavně je tu obecně velmi čisto. Pro mě jako pro Brňáka trochu nezvyk, ale I like it.




Věc, která mě první den fascinovala bylo jídlo - vynikající. Mohl bych ho jíst snad pořád. V Tokyu jsem zkoušel jen ramen a karé, ale vynikající. A jako správný Čech taky pivo. Popravdě to není žádný zázrak, ale pít se dá. Jen se ceny pohybují v úplně jiné cenové rovině, což je dost škoda. Jediný důvod, proč jsem si pivo mohl dovolit byl, že během "Happy Hours" stálo asi 180 jenů.


Jediný problém, na který jsem narazil, byla velikost Tokyo Station. Čekal jsem to velké, ale ne tolik. Navíc když člověk táhne kufr a už ho chce konečně odložit do úschovny, kterou nemůže najít, tak to není moc příjemné.

Poslední věc, která se mi líbila, byl noční autobus. Skvělá věc za dobrou cenu. Ale byl jsem překvapený, jak rozdílné je to od našich autobusů. Ve Student Agency např. na cestě do Anglie sedíte v obyč buse, tady byl autobus klimatizovaný (samozřejmost), plný závěsů na okna, aby dovnitř nešlo ani trošku světla (ani od řidiče). Nevýhoda byla snad pouze velikost - pro Japonce - málo místa na nohy, pořád jsem se mlátil do hlavy o něco atd.

Shrnutí prvního dne je pozitivní :)
Budou následovat reporty z prvního týdne na AIU (alias Akita Internationl University) ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat